Ideologický marketing, propaganda a manipulace. Studie kampaně související s americkým radarem v Brdech – Ing. Martin Křenek
Ing. Martin Křenek
Bachelor's thesis
Ideologický marketing, propaganda a manipulace. Studie kampaně související s americkým radarem v Brdech
A Ideological marketing, publicity campaign and manipulation. A campaign study related to the American Radar in Brdy
Abstract:
Cílem této bakalářské práce je ukázat, jak se dá realita, tedy jedna konkrétní událost, popisovat několika způsoby a konstruovat tak realitu novou. Zda k této konstrukci v médiích dochází, budeme zjišťovat kvantitativní analýzou zveřejněných článků v českých médiích. Pokusíme se ukázat jak funkce médií, tedy informovat veřejnost, může přejít do konstruování nových realit až po vytvoření ideologického …moreAbstract:
The aim of this task is to show how is possible refer about reality (one real thing) by many ways and made using that a new reality. We will try to find by using quantitative analysis of public articles if media really makes such a constructions. We will try to show how media can changed and instead of predetermination inform public construct new reality becoming to ideological marketing.
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 29. 4. 2010
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/ba0uc/
Thesis defence
- Date of defence: 18. 6. 2010
- Supervisor: Mgr. Matěj Hušek
- Reader: prof. Ing. František Zich, DrSc.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
KŘENEK, Martin. \textit{Ideologický marketing, propaganda a manipulace. Studie kampaně související s americkým radarem v Brdech}. Online. Bachelor's thesis. Praha: University of Finance and Administration. 2010. Available from: https://theses.cz/id/3hlx6x/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Bachelor programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication
Theses on a related topic
-
Ideologický marketing, propaganda a manipulace. Studie kampaní v médiích na příkladu Temelín
Lucie Hejtmánková -
Klamy v reklamních sděleních
Dagmar Benešová