Analýza výukové komunikace ve vysokoškolských kurzech – Bc. Ondřej Smrčka
Bc. Ondřej Smrčka
Bachelor's thesis
Analýza výukové komunikace ve vysokoškolských kurzech
Analysis of communication in university courses
Abstract:
V Bakalářské diplomové práci se věnuji problému výukové komunikace a aktivního zapojení studentů ve vysokoškolské výuce. V práci si kladu dvě výzkumné otázky: Jaké typy komunikačních kroků se vyskytují ve vysokoškolské výuce a jakým způsobem se projevují? a Jak se učitelům daří, nebo naopak nedaří aktivně zapojit studenty? Analýzou komunikačních kroků šesti vysokoškolských učitelů a nahrávek jejich …moreAbstract:
In my bachelor's diploma thesis, I deal with the topic of classroom discourse and the active student engagement in university teaching. In my work, I ask myself two research questions: What types of discourse moves occur in university teaching and how do they manifest themselves? and how do teachers succeed or, on the contrary, fail to actively involve students? By analysing the discourse moves of …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 1. 12. 2022
Identifier:
https://is.muni.cz/th/s7cvb/
Thesis defence
- Date of defence: 24. 1. 2023
- Supervisor: MA Tomáš Lintner
- Reader: Mgr. Martin Majcík, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsBachelor programme / field:
Pedagogy / Pedagogy
Theses on a related topic
-
Vnímání metody flipped classroom vysokoškolskými studenty
Lenka Uchytilová -
Elektronická komunikace: Jak naučit studenty základy firemní e-mailové komunikace
Kamila Selby -
Výuka neformální komunikace pro studenty Erasmu
Tereza Sitárová -
Výuková interaktivní animace TCP/IP síťové komunikace
Marek Menšík -
A survey of the use of AI-assisted tools in higher education in the Czech Republic
Abdelhalim Elkadi -
Metody Active learning pro úlohy automatického zpracování přirozeného jazyka
Jakub MLADÝ -
Possibilities of Active Participation of Students with SLD in Learning English Language
Alena Večeřová -
Přístup k učení dospělých studentů a absolventů kombinované formy studia na vysoké škole
Eliška Himmlová