Implicitní a explicitní postoje jako dynamické proměnné formující náboženské představy – Bc. Lenka Brichová
Bc. Lenka Brichová
Master's thesis
Implicitní a explicitní postoje jako dynamické proměnné formující náboženské představy
Implicit and Explicit Attitudes as Dynamic Variables Forming Religious Representations
Abstract:
Způsob formování, stabilizace, přenosu a šíření náboženských konceptů v populaci je jedním z ústředních témat badatelské diskuze kognitivní vědy o náboženství. Dosavadní výzkum obohatil poznání zvláště v oblasti mapování univerzálních rysů náboženské kognice a způsobem svého zacílení se zatím vyhýbal otázkám spojeným s dynamickou a distribuovanou povahou náboženských systémů. Tato práce, se svým zaměřením …moreAbstract:
Leading cognitive theories of religion focus mostly on the forming, stabilisation, transmission and spreading of religious concepts through the population. Their research strategies have produced rich body of novel insights into the universal features of religious cognition, however, by virtue of their focus; they do not address the dynamic and distributed nature of religious systems. Present work …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 20. 5. 2015
Identifier:
https://is.muni.cz/th/ckayu/
Thesis defence
- Date of defence: 18. 6. 2015
- Supervisor: Mgr. et Mgr. Radek Kundt, Ph.D.
- Reader: Mgr. et Mgr. Jan Krátký
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
BRICHOVÁ, Lenka. \textit{Implicitní a explicitní postoje jako dynamické proměnné formující náboženské představy}. Online. Master's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Arts. 2015. Available from: https://theses.cz/id/3hucwg/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsMaster programme / field:
Philosophy / Study of Religions
Theses on a related topic
-
Postoje studentů speciální pedagogiky z hlediska implicitní a explicitní kognice: k oboru speciální pedagogiky, žákům se speciálními vzdělávacími potřebami a k získaným kompetencím k vykonávání budoucí profese
Kateřina Maříková -
Implicitní a explicitní rasismus vůči romskému etniku v kontextu potřeby kognitivního uzavření, orientace na sociální dominanci a víry ve spravedlivý svět
Ludmila Kašpárková -
Fiskální nerovnováha v ČR a její explicitní a implicitní souvislosti v letech 1995 - 2005
Lubomír Chaloupka -
Postoj k trestu v České republice a Dánsku: Role víry ve spravedlivý svět
Tereza Staňková -
Jak (ne)učit o islámu na středních školách
Lucia Novotná -
Víra vrozená vs. víra získaná: Debata v kognitivní vědě o náboženství
Alisa KURBANGALIEVA -
Vědecké metody v religionistice a jejich aplikace v bádání o raném křesťanství
Zdeňka ŠPICLOVÁ -
John Woodroffe a etablování akademického studia tantry v kontextu koloniálního diskurzu o magii a pověře: K politice akademického studia náboženství
Eva Götzingerová