Ing. Petr Voltr

Doctoral thesis

Modelování adhezní vazby kola a kolejnice v dynamice pohonu dvojkolí

Modelling of the Wheel-Rail Adhesion Contact in Driving System Dynamics
Abstract:
Disertacní práce svou teoretickou i experimentální cástí smeruje k rozšírení možností modelování adhezního kontaktu kola a kolejnice, zejména s ohledem na vyšetrování dynamického chování pohonných soustav kolejových vozidel. Predmetem experimentální cinnosti je merení adhezních charakteristik na zkušebním stavu a identifikace zmen trecích podmínek v prubehu prokluzu. Na základe teoretického rozboru …more
Abstract:
The dissertation thesis in both its experimental and theoretical parts aims at extending the possibilities of modelling of the wheel?rail adhesion contact, especially with regards to investigation of dynamical behaviour of rail vehicle drives. The experimental work is focused on measurement of adhesion characteristics on a roller rig and identification of changes in friction conditions during sliding …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 5. 4. 2013
Accessible from:: 31. 12. 2999

Thesis defence

  • Date of defence: 18. 6. 2013

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

Voltr, Petr. Modelování adhezní vazby kola a kolejnice v dynamice pohonu dvojkolí. Česká Třebová, 2013. disertační práce (Ph.D.). Univerzita Pardubice. Dopravní fakulta Jana Pernera

Full text of thesis

Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Pardubice, Dopravní fakulta Jana Pernera

University of Pardubice

Faculty of Transport Engineering

Doctoral programme / field:
Technique and Technology in Transport and Communications / Transport Means and Infrastructure: Transport Means