Tomáš Měska

Bachelor's thesis

Komunikační nástroje filmového marketingu

Communication Tools of Film Marketing
Abstract:
Cílem bakalářské práce Komunikační nástroje filmového marketingu je zjistit, jak jsou návštěvníci kin ovlivňováni různými druhy marketingové komunikace filmové tvorby. Teoretická část práce se zabývá základními pojmy marketingu a jejich aplikací v kinematografii. Dále se soustředí na jednotlivé formy marketingové propagace a popisuje jejich specifické využití v oblasti filmu. Praktickou část práce …more
Abstract:
The purpose of the bachelor thesis Communication Tools of Film Marketing is to find out how cinema visitors are influenced by various types of marketing communications of the film industry. The theoretical part deals with basic concepts of marketing and their use in cinematography. It also focuses on various forms of marketing promotion and describes their specific use in the field of film. The practical …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 1. 9. 2018

Thesis defence

  • Date of defence: 24. 1. 2019
  • Supervisor: Jan Hanzlík
  • Reader: Martin Zelený

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/75369

Vysoká škola ekonomická v Praze

Bachelor programme / field:
Ekonomika a management / Arts Management