Tomáš Měska
Bachelor's thesis
Komunikační nástroje filmového marketingu
Communication Tools of Film Marketing
Abstract:
Cílem bakalářské práce Komunikační nástroje filmového marketingu je zjistit, jak jsou návštěvníci kin ovlivňováni různými druhy marketingové komunikace filmové tvorby. Teoretická část práce se zabývá základními pojmy marketingu a jejich aplikací v kinematografii. Dále se soustředí na jednotlivé formy marketingové propagace a popisuje jejich specifické využití v oblasti filmu. Praktickou část práce …moreAbstract:
The purpose of the bachelor thesis Communication Tools of Film Marketing is to find out how cinema visitors are influenced by various types of marketing communications of the film industry. The theoretical part deals with basic concepts of marketing and their use in cinematography. It also focuses on various forms of marketing promotion and describes their specific use in the field of film. The practical …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 1. 9. 2018
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/75369
Thesis defence
- Date of defence: 24. 1. 2019
- Supervisor: Jan Hanzlík
- Reader: Martin Zelený
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/75369
Vysoká škola ekonomická v Praze
Bachelor programme / field:
Ekonomika a management / Arts Management
Theses on a related topic
-
Communication as load bearing element of marketing communication
Jiří Pivrnec -
Digital communication strategy
Jannatul Naim Nipa -
Marketing Communication in the Company Providing Gastronomic Services
Henry Zavaleta Moya -
Filmový trailer jako jeden ze základních komunikačních nástrojů filmového marketingu
Josef FOJTÍK -
Filmový marketing: případová studie
Irina Filyunova -
Marketing a komunikace filmového muzea – případová studie Nafilm
Ngoc Huyen Nguyen