Transformace kulturních institucí s případovou studií města Znojma – Bc. Dita Becková
Bc. Dita Becková
Master's thesis
Transformace kulturních institucí s případovou studií města Znojma
Transformation of cultural institution with a case study of the town of Znojmo
Abstract:
Magisterská práce se zabývá transformací kulturních institucí v České republice i zahraničí. V teoretické části se zabývá vývojem kultury v Česku po roce 1989, jejím financováním a sleduje možné právní formy kulturních institucí v Česku i zahraničí, konkrétně v Německu a Rakousku. Popsán je vývoj transformací kulturních institucí u nás i u našich sousedů. Praktická část se věnuje kulturním institucím …moreAbstract:
This master thesis follows up the transformation of cultural institutions in the Czech Republic and abroad. The theoretical part deals with the development of culture in the Czech Republic after 1989, financing of cultur and deals with possible legal forms in Czech Republic and in abroad, specifically in Germany and Austria. Thesis describes the development of transformations of cultural institutions …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 9. 5. 2019
Identifier:
https://is.muni.cz/th/povvj/
Thesis defence
- Date of defence: 11. 6. 2019
- Supervisor: Mgr. Simona Škarabelová, Ph.D.
- Reader: Mgr. Jan Špaček
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsMaster programme / field:
General Theory and History of Arts and Culture / Culture Management
Theses on a related topic
-
Střediska kulturně-výchovné činnosti s případovou studií příspěvkové organizace Impuls Hradec Králové
Martina Erbsová -
Analýza hospodaření příspěvkové organizace Filharmonie Brno
Antonín Hadrava -
Úloha regionálních muzeí v péči o kulturní dědictví - Národopisné muzeum Plzeňska, pobočka Západočeského muzea v Plzni, příspěvková organizace.
Zuzana MARHANOVÁ -
Specifika internetového marketingu pro kulturní instituce se zaměřením na obsahový marketing
Hana Blahová -
Kultura a kulturní instituce ve vzdělávání neslyšících žáků ZŠ
Mariana Koutská -
Kulturní instituce ve společenském světě sociálních sítí
Jan Fatura -
Kulturní život města Loun v 1. polovině 20. století se zaměřením na vybrané kulturní instituce (divadla, kina a výstaviště)
Jana MULÁKOVÁ -
Marketingová a komunikační strategie kulturní instituce
Daria Abashkova