The Representation of Cultures within Czech and Chinese High-school Textbooks – Bc. Ondřej Šťastný
Bc. Ondřej Šťastný
Diplomová práce
The Representation of Cultures within Czech and Chinese High-school Textbooks
The Representation of Cultures within Czech and Chinese High-school Textbooks
Anotace:
Výuku anglického jazyka nevyhnutelně doprovází studium kultur, a proto je třeba propagovat význam kritického přístupu k učebnicím anglického jazyka a poukázat na důležitost interkulturních kompetencí doprovázejících kompetence jazykové. Tato práce analyzuje dvě konkrétní učebnice anglického jazyka používané v Číně a České republice a nastiňujě jaké důsledky pro pedagogy může mít jejich odlišná prezentace …víceAbstract:
The teaching of English is inevitably accompanied by the study of cultures, and therefore it is necessary to promote the importance of a critical approach to English textbooks and to highlight the importance of intercultural competences (ICC) accompanying language competences. The thesis analyzes two specific English language textbooks used in China and the Czech Republic and via the textbooks’ different …více
Jazyk práce: angličtina
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 25. 5. 2022
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/ll6kn/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 13. 6. 2022
- Vedoucí: Mgr. Tomáš Kačer, Ph.D.
- Oponent: PhDr. Simona Kalová, Ph.D.
Citační záznam
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasarykova univerzita
Filozofická fakultaMagisterský studijní program / obor:
Učitelství anglického jazyka a literatury pro střední školy / Učitelství anglického jazyka a literatury pro střední školy
Práce na příbuzné téma
-
Learning English in Danish Culture: Denmark through the Eyes of an International Student
Markéta ČECHUROVÁ -
Teaching Multilingual Classes at International Schools with Regard to Students with English as an Additional Language
Pavlína Chejnovská -
The evolution and media representation of drag culture in the US: a historical analysis of LGBTQ expression, identity, and visibility
Lukáš MIHOČ -
Stereotypes and the Significance of Black Female Self-Representation: Contextualizing Contemporary Portrayals of Black Women in Popular Culture and Visual Arts
Patrícia Iliašová -
The History and Representation of Drag in Popular Culture; How We Got to RuPaul
Michaela Severová -
Representation of Ethnic Minorities of Anglophone Countries in Selected ELT Textbooks Used in Czech Grammar Schools
Eliška Bencová