Bc. Markéta ZAJACOVÁ

Master's thesis

Badatelsky orientované vyučování v chemii s využitím počítačem podporovaných experimentů

Inquiry-based science education in chemistry with computer-aided experiments
Abstract:
Badatelsky orientovaná výuka (dále BOV) je založena na tzv. šestistupňovému modelu bádání. Dané stupně bádání musí být dodrženy, aby byly naplněny základní cíle BOV. Počítače a nové technologie mají ve výuce již nezastupitelnou roli, ale jejich aktivizační a motivační účinek u žáků s častějším používáním klesá. Používání informačních a komunikačních technologií musí být vždy efektivní a účelné. Na …more
Abstract:
Inquiry-based science education (IBSE) is based on six-levels inquiry model. Inquiry levels have to be respected to fit targets of IBSE. Computers and new technology have key role in education, but their activation and motivation effect to students is declining with more frequent use. Using of information and communication technology must be every time effective and practical. At Czech schools is very …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 25. 6. 2018

Thesis defence

  • Supervisor: doc. PaedDr. Dana Kričfaluši, CSc.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

ZAJACOVÁ, Markéta. Badatelsky orientované vyučování v chemii s využitím počítačem podporovaných experimentů. Ostrava, 2018. diplomová práce (Mgr.). OSTRAVSKÁ UNIVERZITA. Přírodovědecká fakulta

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty, autentizovaným studentům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: OSTRAVSKÁ UNIVERZITA, Přírodovědecká fakulta