Vývoj stavby katolického chrámu a přidružené salesiánské oratoře v Brně – Žabovřeskách v letech 1923 – 2002 – Bc. Josef Přehnal
Bc. Josef Přehnal
Bachelor's thesis
Vývoj stavby katolického chrámu a přidružené salesiánské oratoře v Brně – Žabovřeskách v letech 1923 – 2002
Development of building a Catholic temple and associated Salesian Oratory in Brno - Žabovřesky in 1923 - 2002
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá vývojem stavby katolického kostela Panny Marie Pomocnice křesťanů a přilehlého centra pro mládež, tzv. oratoře v Brně – Žabovřeskách, který nyní patří řádu Salesiánů. Práce nabízí krátké dějiny Salesiánů v České, potažmo Československé republice, začátky a budování provizorního objektu, jeho zrušení, vyhoření, zamýšlené přebudování v době tzv. „pražského jara“ až do nedávné …moreAbstract:
The bachelor thesis deals with the evolution of the construction of the Catholic Church of Our Lady Help of Christians and the adjacent youth center, called the Oratory in Brno - Žabovřesky, which now belongs to the Salesians. The work offers a brief history of the Salesians in Czech, hence the Czechoslovak Republic, the beginning and the building of a temporary object, its cancellation, burnout, the …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 24. 4. 2014
Identifier:
https://is.muni.cz/th/bhtp7/
Thesis defence
- Date of defence: 4. 6. 2014
- Supervisor: Mgr. Jiří Mihola, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
PŘEHNAL, Josef. \textit{Vývoj stavby katolického chrámu a přidružené salesiánské oratoře v Brně – Žabovřeskách v letech 1923 – 2002}. Online. Bachelor's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Education. 2014. Available from: https://theses.cz/id/3klb12/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationBachelor programme / field:
Specialization in Education / Lower Secondary School Teacher Training in History