Evocative lighting strategies and engaging camera motion in Christopher Doyle's collaborations with Wong Kar-wai – Antoine Bruch
Antoine Bruch
Diplomová práce
Evocative lighting strategies and engaging camera motion in Christopher Doyle's collaborations with Wong Kar-wai
Evokativní světelné strategie a poutavý pohyb kamery ve společné tvorbě Christophera Doyla s Wong Kar-wai
Anotace:
This thesis analyses the evocative and visually engaging approaches used by cinematographer Christopher Doyle in his collaborations with director Wong Kar-wai. To analyse Doyle’s distinctive approaches in diverse shooting environments, focus is placed on his lighting strategies and camera motion. The methodology consists of formal analysis, specifically comparing Wong and Doyle’s use of camera movements …víceAbstract:
Cílem této diplomové práce je rozbor sugestivních a vizuálně poutavých postupů, které kameraman Christopher Doyle použil při spolupráci s režisérem Wong Kar-waiem. Při analýze Doylových osobitých přístupů v různých natáčecích prostředích je kladen důraz na jeho strategie svícení a pohyb kamery. Metodika spočívá ve formální analýze, konkrétně porovnává Wongovo a Doylovo pohyby kamery a využití světelných …víceKlíčová slova
pohyb kameryKlíčová slova
čínská kinematografieKlíčová slova
filmoví režiséřiKlíčová slova
kameramaniKlíčová slova
světelná technikaKlíčová slova
analýzy filmových dělKlíčová slova
práce kameramana
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 8. 1. 2024
Identifikátor:
http://hdl.handle.net/10318/18648
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 7. 2. 2024
- Vedoucí: Klaus FUXJÄGER
- Oponent: Vidu GUNARATNA
Citační záznam
Citace dle ISO 690:
BRUCH, Antoine. \textit{Evocative lighting strategies and engaging camera motion in Christopher Doyle's collaborations with Wong Kar-wai}. Online. Diplomová práce. Praha: Akademie múzických umění v Praze, Filmová a televizní fakulta. 2024. Dostupné z: https://theses.cz/id/3ktusq/.
Plný text práce
Právo: Autor udělil v licenci souhlas s: In the license agreement the author has granted the following:
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- Soubory jsou od 5. 3. 2024 dostupné: světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta. KnihovnaAkademie múzických umění v Praze
Filmová a televizní fakultaMagisterský studijní program / obor:
Film, Television and Photography / Cinematography
Práce na příbuzné téma
-
Světelná atmosféra ve filmovém a výtvarném obraze
Jan Hubač -
Pohyb kamery jako výrazový prostředek
Jakub Křen -
Úloha kameramana v moderním loutkovém animovaném filmu
Ondřej Nedvěd -
Pohyb kamery v prostoru snímané scény
Adam Mach -
Stereoskopie a kameraman
Vidu Gunaratna