Mgr. Radek ZWICKER

Master's thesis

Nástup hypermarketů na český trh, jejich vývoj a vliv na způsoby distribuce a propagace filmů na nosičích domácí zábavy

Ingress of Hypermarkets to Czech market, their evolution and influence on distribution and marketing of the movies on the home entertainment media.
Abstract:
Diplomová práce charakterizuje hypermarket jako specifický distribuční kanál, stručně popisuje historii hypermarketů v České republice, jejich vývoj a postavení v rámci dalších typů maloobchodních prodejen. Charakterizuje produkt nahraných nosičů domácí zábavy DVD. Analyzuje současné distribuční a marketingové strategie DVD, ukazuje chyby, kterých se v minulosti dopustily videodistribuční společnosti …more
Abstract:
The dissertation characterizes hypermarket as a specific distribution channel. It gives us brief history of hypermarkets in Czech Republic, their evolution and position within other types of retail channels. It also characterizes DVD as the unique product of home entertainment. The dissertation analyzes current distribution and marketing DVD strategies and shows mistakes of local home video distributors …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 20. 4. 2007
Accessible from:: 20. 4. 2007
Identifier: 4984

Thesis defence

  • Date of defence: 31. 5. 2007

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

ZWICKER, Radek. Nástup hypermarketů na český trh, jejich vývoj a vliv na způsoby distribuce a propagace filmů na nosičích domácí zábavy. Zlín, 2007. diplomová práce (Mgr.). Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací

Full text of thesis

Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti až od 20. 04. 2007

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou od 20. 4. 2007 dostupné: autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta multimediálních komunikací
Plný text práce je k dispozici v elektronické podobě.

Tomas Bata University in Zlín

Faculty of Multimedia Communications

Master programme / field:
Media and communication studies / Marketing communications

Theses on a related topic