Genderové nerovnosti na trhu práce v českém kontextu – Kristýna PELIKÁNOVÁ
Kristýna PELIKÁNOVÁ
Bachelor's thesis
Genderové nerovnosti na trhu práce v českém kontextu
Gender inequalities in the labor market in the Czech context
Abstract:
Bakalářská práce "Genderové nerovnosti na trhu práce v českém kontextu" vysvětluje základní pojmy spojené s genderem na trhu práce. Cílem je identifikovat genderové nerovnosti na trhu práce, a to konkrétně v České republice. Práce sestává ze dvou částí - teoretická a empirická. Úvod teoretické části je zaměřen na vymezení základních pojmů souvisejících s genderovými nerovnostmi, a následně jsou popsány …moreAbstract:
The bachelor thesis "Gender inequalities in the labour market in the Czech context" explains the basic concepts related to gender in the labour market. The aim is to identify gender inequalities in the labour market, specifically in the Czech republic. The thesis consists of two parts - theoretical and empirical. The introduction of the theoretical part focuses on the definitiv of basic koncept related …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 11. 5. 2023
Accessible from:: 31. 12. 2999
Thesis defence
- Supervisor: Beatrice Chromková, M.A., Ph.D.
Citation record
The right form of listing the thesis as a source quoted
PELIKÁNOVÁ, Kristýna. Genderové nerovnosti na trhu práce v českém kontextu. Ostrava, 2023. bakalářská práce (Bc.). OSTRAVSKÁ UNIVERZITA. Filozofická fakulta
Full text of thesis
Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: OSTRAVSKÁ UNIVERZITA, Filozofická fakultaUniversity of Ostrava
Faculty of ArtsBachelor programme / field:
Sociology / Sociology
Theses on a related topic
-
Gender a genderové stereotypy z pohledu mužů a žen žijících v rurálním prostředí
Hana Pokorná -
Genderové nerovnosti a stereotypy v reklamě: 40 let od vydání Goffmanova díla Gender Advertisements
Tereza ŠAFAŘÍKOVÁ -
Gender Stereotypes in Fairytales: Cinderella
Jana Poskerová -
Ona a on: Genderové stereotypy ve výtvarném projevu u teenagerů.
Kateřina Hadravová -
Genderové stereotypy v současné reklamě a nákupním chování spotřebitelů
Katarina Farberova -
Analýza problematiky gender pay gap na trhu práce v České republice v letech 2011 – 2017
Lucie Klubová -
Gender pay gap ve školství na Ostravsku
Kamila Doležalová -
Factors causing the gender pay gap
Bardia Ghasemi