Ing. Ngoc Vu Hong

Master's thesis

Towards circular economy: analysis on how enterprises influence consumers through electronic marketing communications

Towards circular economy: analysis on how enterprises influence consumers through electronic marketing communications
Abstract:
Studie ukázaly, že oběhové hospodářství (CE) může především změnit způsob jakým vytváříme a spotřebováváme zboží, vyžadující změny a inovace, zejména od podniků - které jsou hlavním faktorem při navrhování opakovaně využitelných výrobků a utváření spotřebitelských návyků. Ačkoli se o CE vášnivě diskutuje na akademické, vládní i podnikatelské úrovni, pro spotřebitele je koncepce CE relativně nová. Cílem …more
Abstract:
Studies have shown that circular economy (CE) can primarily change the way we create and consume things, calling for actions and innovations, especially from businesses – which are the primary factor in designing circular products and shaping consumption habits. Although CE is heatedly discussed at academic, governmental, and business levels, CE is relatively new to consumers. This paper aimed at answering …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 18. 5. 2021

Thesis defence

  • Date of defence: 25. 6. 2021
  • Supervisor: doc. Ing. Radoslav Škapa, Ph.D.
  • Reader: M.Sc. Jessica Omieye Amiesimaka

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Ekonomicko-správní fakulta