Developing Young Learners’ Speaking Fluency Through Authentic Tasks – Mgr. Bára Půčková
Mgr. Bára Půčková
Diplomová práce
Developing Young Learners’ Speaking Fluency Through Authentic Tasks
Developing Young Learners’ Speaking Fluency Through Authentic Tasks
Anotace:
Dle literatury jsou autentické úlohy vhodné zejména pro studenty angličtiny na úrovni B1 a vyšší. Hlavním cílem této magisterské práce je prozkoumat, zda lze prostřednictvím vhodně vybraných autentických materiálů vytvořit autentické úlohy, které umožní mladým žákům na úrovni A2 přístup ke ‘skutečnému‘ jazyku a zlepší jejich plynulost mluvení. Práce je rozdělena do teoretické a praktické části. Teoretická …víceAbstract:
According to the literature, authentic tasks are particularly suitable for English learners at the B1 level and above. The main aim of this master thesis is to explore whether carefully selected authentic materials can be used to create authentic tasks that enable young English learners at the A2 level to access ‘real‘ language and improve their speaking fluency. The thesis consists of a theoretical …více
Jazyk práce: angličtina
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 11. 12. 2023
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/hig61/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 30. 1. 2024
- Vedoucí: M.A. Ailsa Marion Randall
- Oponent: Mgr. Žaneta Voldánová
Citační záznam
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasarykova univerzita
Pedagogická fakultaMagisterský studijní program / obor:
Učitelství pro základní školy (pětileté) / Učitelství pro 1. stupeň základní školy
Práce na příbuzné téma
-
ESL Teaching using Authentic Materials: Impact of English TV Series on Motivation and Skills in Czech Upper-Secondary Students
Kateřina Folvarčná -
Implementing task-based teaching for English language students at the A2 level within small groups using authentic materials to build confidence in practical language use
Iveta Procházková -
The Implementation of Authentic Listening Materials at a B1+ Level EFL Class
Katrin Jongepierová -
YouTube as a source of authentic listening materials
Vojtěch Bystřičan -
Vocabulary in Context: Teaching Low-Frequency Words by Using Authentic Texts
Nela Šustrová -
Authentic Language in ELT Classes
Milan TULEK -
Use of Authentic Electronic Materials in English Classes
Hana Macková