Andrea Wimberská

Master's thesis

The Brand Ambassadors of Cosmetics Brands and Their Relevance for Generation Z on The Example of the Czech Republic

The Brand Ambassadors of Cosmetics Brands and Their Relevance for Generation Z on The Example of the Czech Republic
Abstract:
Cílem této diplomové práce je zodpovědět výzkumné otázky: „Jak generace Z vnímá současné ambasadory kosmetických značek a kdo by se měl stát novou tváří?“ a „Jaké hlavní charakteristiky ambasadora značky jsou důležité pro generaci Z?“. Tato práce byla vytvořena ve spolupráci s českou kosmetickou značkou Dermacol, kterou reprezentuje více než pět celebrit jako velvyslanců značky. První část práce je …more
Abstract:
This Master thesis aims to answer these research questions “How Generation Z perceives current celebrity brand ambassadors of cosmetics brands, and who they would like to propose as a new representative?” and “What main characteristics of a brand ambassador are important for Generation Z?”. This thesis was created in collaboration with Czech cosmetic brand – Dermacol, which has more than five celebrity …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 26. 1. 2021

Thesis defence

  • Date of defence: 4. 2. 2021
  • Supervisor: Ludmila Štěrbová
  • Reader: Vladan Antonovic

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
https://vskp.vse.cz/eid/82367