Psychologické aspekty vzdělávání autistických dětí – Bc. Roman Svánovský
Bc. Roman Svánovský
Bakalářská práce
Psychologické aspekty vzdělávání autistických dětí
Psychological aspect of education of children with autism
Anotace:
Tato práce se zaměřuje na psychologické aspekty autistických žáků. Odkrývá specifické potřeby dětí s autismem a zkoumá, jakým způsobem jsou naplňovány prostřednictvím vzdělávacích strategií a principů ve speciálních třídách. Zjišťuje také, které faktory ovlivňují uspokojování zvláštních potřeb a nároků autistů a snaží se o jejich přesnější a detailnější vymezení. Na základě těchto poznatků se zabývá …víceAbstract:
This project concentrates on psychological aspects of autistic schoolchildren. It uncovers specific needs of children with autism and explores how these needs are satisfied by educational strategies and principles in special classes. The work investigates which factors influence satisfying of strange needs and requirements of autistic children and endeavours for their more accurate and detail delimitation …víceKlíčová slova
aplikovaná behaviorální analýza Aspergerův syndrom autismus individuální přístup integrace komunikace mentální retardace občanské sdružení osobnost žáka pomáhající organizace problémové chování představivost sebeobsluha sociální vztahy speciální pedagog speciální třída specifické potřeby spolupráce strukturace prostředí strukturované učení úloha rodiče vizuální podpora volný čas vzdělávací strategie
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 10. 1. 2008
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/rkcy7/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 9. 1. 2008
- Vedoucí: PhDr. Ivana Poledňová, CSc.
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Fakulta sociálních studiíMasarykova univerzita
Fakulta sociálních studiíBakalářský studijní program / obor:
Sociální politika a sociální práce (kombinované) / Psychologie
Práce na příbuzné téma
-
Aplikovaná behaviorální analýza, terapie u dětí s poruchou autistického spektra
Stela HOLCOVÁ -
Aplikovaná behaviorální analýza a její vliv na vokalizaci jedinců s poruchami autistického spektra
Lenka KNEJZLÍKOVÁ -
Aplikovaná behaviorální analýza a její využití u dětí s PAS ve speciální třídě běžné mladoboleslavské základní školy
Kristýna Lengálová -
Aplikovaná behaviorální analýza a její využití a vliv na děti s neurovývojovými poruchami
Tereza PROCHÁZKOVÁ -
Aplikovaná behaviorální analýza a její využití v terapii předškolních dětí s poruchami autistického spektra
Ivana Háječková -
Aplikovaná behaviorální analýza jako účinný nástroj pro rozvoj komunikačních dovedností a řešení problémového chování u dospívajících s diagnostikovaným Aspergerovým syndromem
Ivo Spilka -
Využití aplikované kognitivně-behaviorální analýzy v komplexních rozvojových programech zaměřených na sociálně-emocionální učení a na eliminaci problémového chování u dospívajících s diagnostikovaným Aspergerovým syndromem
Ivo SPILKA -
Vzdělávací strategie Základní odborné přípravy Policie ČR
Ivana SKOUPILOVÁ