Psychologické aspekty vzdělávání autistických dětí – Bc. Roman Svánovský
Bc. Roman Svánovský
Bachelor's thesis
Psychologické aspekty vzdělávání autistických dětí
Psychological aspect of education of children with autism
Abstract:
Tato práce se zaměřuje na psychologické aspekty autistických žáků. Odkrývá specifické potřeby dětí s autismem a zkoumá, jakým způsobem jsou naplňovány prostřednictvím vzdělávacích strategií a principů ve speciálních třídách. Zjišťuje také, které faktory ovlivňují uspokojování zvláštních potřeb a nároků autistů a snaží se o jejich přesnější a detailnější vymezení. Na základě těchto poznatků se zabývá …moreAbstract:
This project concentrates on psychological aspects of autistic schoolchildren. It uncovers specific needs of children with autism and explores how these needs are satisfied by educational strategies and principles in special classes. The work investigates which factors influence satisfying of strange needs and requirements of autistic children and endeavours for their more accurate and detail delimitation …moreKeywords
aplikovaná behaviorální analýza Aspergerův syndrom autismus individuální přístup integrace komunikace mentální retardace občanské sdružení osobnost žáka pomáhající organizace problémové chování představivost sebeobsluha sociální vztahy speciální pedagog speciální třída specifické potřeby spolupráce strukturace prostředí strukturované učení úloha rodiče vizuální podpora volný čas vzdělávací strategie
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 10. 1. 2008
Identifier:
https://is.muni.cz/th/rkcy7/
Thesis defence
- Date of defence: 9. 1. 2008
- Supervisor: PhDr. Ivana Poledňová, CSc.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Fakulta sociálních studiíMasaryk University
Faculty of Social StudiesBachelor programme / field:
Social Policy and Social Work / Psychology
Theses on a related topic
-
Aplikovaná behaviorální analýza, terapie u dětí s poruchou autistického spektra
Stela HOLCOVÁ -
Aplikovaná behaviorální analýza a její vliv na vokalizaci jedinců s poruchami autistického spektra
Lenka KNEJZLÍKOVÁ -
Aplikovaná behaviorální analýza a její využití u dětí s PAS ve speciální třídě běžné mladoboleslavské základní školy
Kristýna Lengálová -
Aplikovaná behaviorální analýza a její využití a vliv na děti s neurovývojovými poruchami
Tereza PROCHÁZKOVÁ -
Aplikovaná behaviorální analýza a její využití v terapii předškolních dětí s poruchami autistického spektra
Ivana Háječková -
Aplikovaná behaviorální analýza jako účinný nástroj pro rozvoj komunikačních dovedností a řešení problémového chování u dospívajících s diagnostikovaným Aspergerovým syndromem
Ivo Spilka -
Využití aplikované kognitivně-behaviorální analýzy v komplexních rozvojových programech zaměřených na sociálně-emocionální učení a na eliminaci problémového chování u dospívajících s diagnostikovaným Aspergerovým syndromem
Ivo SPILKA -
Vzdělávací strategie Základní odborné přípravy Policie ČR
Ivana SKOUPILOVÁ