Bc. Lenka Kořínková

Bachelor's thesis

Evaluation of textbooks: Developing listening skills

Abstract:
Cílem bakalářské práce je prozkoumat roli a funkce učebnice v procesu osvojování cizího jazyka, specificky pak její využití pro rozvoj řečové dovednosti poslech ve výuce anglického jazyka. V první, teoretické části práce je vymezena roli a postavení učebnice ve výchovně-vzdělávacím procesu ve vztahu k rozvoji poslechu ve výuce anglického jazyka. Na základě teoretické části práce, respektive stanovení …more
Abstract:
In the theoretical part, firstly, the bachelor thesis focuses on what the textbook functions in the teaching-learning process concerning developing listening skills are. Secondly, the listening presentation and practice in textbooks is elaborated on. Lastly, the evaluation criteria established in the form of a checklist are presented at the end of the theoretical part. In the practical part of the …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 25. 6. 2015

Thesis defence

  • Date of defence: 25. 8. 2015
  • Supervisor: Mgr. Irena Reimannová, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

Kořínková, Lenka. Evaluation of textbooks: Developing listening skills. Pardubice, 2015. bakalářská práce (Bc.). Univerzita Pardubice. Fakulta filozofická

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Pardubice, Fakulta filozofická

University of Pardubice

Faculty of Arts and Philosophy

Bachelor programme / field:
Specialisation in Educational Sciences / English for Education