Ing. Jiří Zientek

Master's thesis

Reklama na internetu a její vnímání spotřebiteli

Internet Advertisement and its influence on consumer
Abstract:
Tato diplomová práce se zabývá reklamou na internetu a jejím vnímáním spotřebiteli. Snažím se popsat, jak a na jakých principech funguje reklama na internetu. Co to znamená PPC, PPA a PPV reklama, bannerová reklama, affiliate marketing, interaktivní reklama, blog marketing a SEO optimalizace pro vyhledávače. V praktické části provádím průzkum formou dotazníku, kde se zabývám postojem dnešního mladého …more
Abstract:
The subject of this graduation theses is advertising at internet and it's perception by consumers. I am trying to describe principles of the internet advertising. I am defining PPC, PPA and PPV advertisement, banner advertisement, affiliate marketing, interactive advertisement, blog marketing and SEO optimalization for finders. For the applied part of my theses I used questionnaire that is focused …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 23. 4. 2009

Thesis defence

  • Date of defence: 26. 6. 2009
  • Supervisor: Ing. Marcela Zamazalová
  • Reader: Ing. Naděžda Petrů, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní