Bc. Petr BOUŠKA

Master's thesis

Politický marketing - teorie a praxe

Political marketing - theory and praxis
Abstract:
V práci jsou porovnány čtyři modely politického marketingu autorů Jennifer Lees-Marshment, Bruce I. Newmana, Arona O'Casse a Roberta P. Ormroda. Na základě tohoto porovnání je popsán nový minimální model marketingově orientované politické strany. V druhé části jsou vyjmenovány a definovány nástroje, které se v současné době používají v praxi politického marketingu. Práce je doplněna o popis ideál-typu …more
Abstract:
In this diploma thesis I have dealt with models of political marketing. I have tried to describe various definitions of political marketing. Then I have portrayed the history of political campaigns and the concept of negative campaign. In second part I have enumerated this package of marketing tools which are currently used. I have included in this package: marketing mix, analysis methods, segmentation …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 28. 4. 2011
Identifier: 34770

Thesis defence

  • Supervisor: PhDr. Marek Ženíšek, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

BOUŠKA, Petr. Politický marketing - teorie a praxe. Plzeň, 2011. diplomová práce (Mgr.). ZÁPADOČESKÁ UNIVERZITA V PLZNI. Fakulta filozofická

Full text of thesis

Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti až od 28. 04. 2011

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: ZÁPADOČESKÁ UNIVERZITA V PLZNI, Fakulta filozofická

University of West Bohemia

Faculty of Philosophy and Arts

Master programme / field:
Political Science / Political Science