The Use of Graded Readers in Teaching Pre-Intermediate Adult Learners – Bc. Kateřina Láníčková
Bc. Kateřina Láníčková
Bakalářská práce
The Use of Graded Readers in Teaching Pre-Intermediate Adult Learners
The Use of Graded Readers in Teaching Pre-Intermediate Adult Learners
Anotace:
Tato bakalářská práce zkoumá způsoby použití zjednodušené četby pro výuku cizího jazyka, kde cílová skupina je tvořena dospělými studenty. Hlavním cílem je poukázat na nezbytnost čtení v daném jazyce, které napomáhá ke zlepšení jazykových dovedností, a nastínit možnosti použití zjednodušené četby v učebním procesu. Inspirace k napsání této práce pramení z autorčina hlubokého zájmu o čtení a jeho následný …víceAbstract:
This bachelor thesis studies various ways in which graded readers can be applied as a useful tool for teaching a foreign language to adult learners. The main objective of this work is to describe the importance of reading as a device to achieve greater fluency in the target language and to suggest and provide examples of methods of using the graded readers in teaching and learning. This study is necessitated …více
Jazyk práce: angličtina
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 4. 5. 2009
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/fln6e/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 10. 6. 2009
- Vedoucí: Mgr. Naděžda Vojtková
Citační záznam
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasarykova univerzita
Pedagogická fakultaBakalářský studijní program / obor:
Specializace v pedagogice / Lektorství cizího jazyka - anglický jazyk
Práce na příbuzné téma
-
Using Graded Readers in Teaching Adults
Lucie Raveanová -
Efficiency of M-learning Applications in English Language Acquisition
Fojtík Fojtík -
The Influence of Adventure Video Games on Second Language Vocabulary Acquisition of EFL Secondary School Learners
Lucie Štolfová -
Reading literacy and extensive reading programmes within second language education
Dana Taušová -
Using Graded Readers for Extensive Reading Practice in Secondary School English Classes
Michaela Konvalinová -
Implementation of Extensive Reading in Elementary School
David Ďulík -
Using Literature to Encourage Extensive Reading in a Language-Learning Context
Jakub Fischer -
Extensive Reading as a Tool to Develop Students' Motivation to Read in English in the Digital Age
Ludmila Hrubá