Proč kupujeme Kofolu a Míšu? Princip nostalgie v českých reklamních kampaních. – Bc. Markéta Zvolská
Bc. Markéta Zvolská
Bachelor's thesis
Proč kupujeme Kofolu a Míšu? Princip nostalgie v českých reklamních kampaních.
Why we buy Kofola and Míša? Nostalgia in Czech advertising campaigns.
Abstract:
Bakalářská práce nazvaná Proč kupujeme Kofolu a Míšu? Princip nostalgie v českých reklamních kampaních se zabývá principem nostalgie, použitým různými způsoby v českých reklamních kampaních, a to jak v reklamě tištěné, tak i televizní a internetové. Skládá se ze dvou částí, větší teoretické, kde byly nejprve objasněny klíčové pojmy, vysvětleny obecné principy v reklamě a následně analyzovány jednotlivé …moreAbstract:
This thesis, titled Why We Buy Kofola and Míša? Nostalgia in Czech Advertising Campaigns deals with the principle of nostalgia used in different ways in Czech advertising campaigns.The thesis is divided into two sections. The first - shorter part is theoretical and and draws on thematic literature and analysis of particlar campaigns. The second - practical part consists of the survey with answers of …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 4. 5. 2015
Identifier:
https://is.muni.cz/th/ib271/
Thesis defence
- Date of defence: 10. 6. 2015
- Supervisor: Mgr. Viktor Pantůček, Ph.D.
- Reader: Mgr. Zuzana Jayasundera
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsBachelor programme / field:
General Theory and History of Arts and Culture / Theory of Interactive Media