Bc. Anna Foltýnová

Bachelor's thesis

Etika reklamy: série publicistických rozhovorů pro Respekt

The Advertising Ethics: interviews for Respekt magazine
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá etikou v reklamách. Autorka svou práci rozdělila do několika částí. V první, teoretické, popisuje metodologické postupy, které v práci použije. Vysvětluje také pojem etiky, reklamy a definuje žánr rozhovor. Ústředním tématem práce je regulace reklam, přičemž hlavní pozornost zaměřuje na čtyři hlavní okruhy této oblasti – alkohol, tabákové výrobky, sexismus a genderovou nekorektnost …more
Abstract:
This bachelor thesis deals with ethics in advertising. The author divided her work into several parts. In the first, theoretical part, describes the methodological procedures which are in this thesis used, next explains the concept of ethics, advertising, and defines a genre interview. The central theme of this thesis is the regulation of advertising, so the attention is focused on four main areas …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 15. 5. 2017

Thesis defence

  • Date of defence: 14. 6. 2017
  • Supervisor: doc. MgA. Jan Motal, Ph.D.
  • Reader: Mgr. Jaroslav Čuřík, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Fakulta sociálních studií

Masaryk University

Faculty of Social Studies

Bachelor programme / field:
Media and Communication Studies / Media Studies and Journalism