Marketing a reklama ve vztahu k pěti typům postmoderní osobnosti – Bc. Alexandra Vavrušková
Bc. Alexandra Vavrušková
Bachelor's thesis
Marketing a reklama ve vztahu k pěti typům postmoderní osobnosti
Marketing and advertisement in relationship to five types of postmodern personality
Abstract:
Tato bakalářská práce vysvětluje vztah mezi marketingem a pěti typy postmoderní osobnosti. Tyto osobnosti jsou specifikovány sociologem Zygmuntem Baumanem jako turista, tulák, zevloun, hráč a poutník. Cílem této práce je nastínit rozdíly mezi těmito osobnostmi a najít pro ně efektivní typ reklamy. Tato práce se zabývá hlavně turistou a zevlounem a je zaměřena především na televizní a internetovou reklamu …moreAbstract:
This bachelor thesis explains the relationship between marketing and five types of postmodern personality. These personalities are found and specified by the sociologist Zygmunt Bauman as Gaper, Tourist, Tramp, Player and Pilgrim. The goal of this thesis is to outline the differences between those personalities and to find an effective advertisement type. This thesis is mainly about Tourist and Gaper …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 24. 4. 2022
Thesis defence
- Date of defence: 17. 6. 2022
- Supervisor: PhDr. Michaela Vaculíková, Ph.D.
- Reader: Miroslav Foret, CSc.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
VAVRUŠKOVÁ, Alexandra. \textit{Marketing a~reklama ve vztahu k~pěti typům postmoderní osobnosti}. Online. Bachelor's thesis. Praha: Vysoká škola kreativní komunikace, s.r.o., University of Creative Communication. 2022. Available from: https://theses.cz/id/3u2w6m/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola kreativní komunikace, s.r.o., Vysoká škola kreativní komunikace, s.r.o.Vysoká škola kreativní komunikace, s.r.o.
University of Creative CommunicationBachelor programme / specializace:
Creative Marketing and Communication / Management in Creative Industries
Theses on a related topic
-
Koncept postmoderní osobnosti z hlediska sociologie a psychologie ve vazbě k současnému marketingu
Tina Kučková -
Marketing a reklama ve vztahu k 5 typům postmoderní osobnosti
Jakub Šetek -
Marketing a reklama ve vztahu k pěti typům postmoderní osobnosti
Kristýna Doubková -
Marketing a reklama ve vztahu k pěti typům postmoderní osobnosti
Tomáš Ulrich -
Marketing a reklama ve vztahu k pěti typům postmoderní osobnosti
Kristýna Doubková
Name
Posted by
Uploaded/Created
Rights