Výcvik kompenzačních smyslů u dětí se zrakovým postižením – Šárka ROSTOČILOVÁ
Šárka ROSTOČILOVÁ
Bakalářská práce
Výcvik kompenzačních smyslů u dětí se zrakovým postižením
Training compensatory senses for children with visual disabilities
Anotace:
Cílem bakalářské práce je přinést teoretické poznatky o možnostech rozvoje kompenzačních smyslů u dětí se zrakovým postižením a sledovat rozvoj smyslů pomocí učení pedagogiky Montessori. Teoretická část se věnuje klasifikaci zrakových vad z různých hledisek, příčinám těžkého zrakového postižení, psychologii lidí s těžkým zrakovým postižením a jejich okolím. Dále jednotlivým kompenzačním smyslům a jejich …víceAbstract:
The main aim of this bachelor work is to bring some theoretical knowledge revealing new possibilities of compensatory skills development of children with visual impairments and to study the development of senses with the help of Montessori pedagogy. Firstly, the theoretical part deals with classification of visual impairment from various points of view, and also with causes of severe visual impairments …více
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 8. 4. 2011
Zveřejnit od: 8. 4. 2011
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 17. 5. 2011
- Vedoucí: Mgr. Hana Novohradská
Citační záznam
Jak správně citovat práci
ROSTOČILOVÁ, Šárka. Výcvik kompenzačních smyslů u dětí se zrakovým postižením. Ostrava, 2011. bakalářská práce (Bc.). OSTRAVSKÁ UNIVERZITA V OSTRAVĚ. Pedagogická fakulta
Plný text práce
Právo: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti od 8.4.2011
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- Soubory jsou od 8. 4. 2011 dostupné: autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty, autentizovaným studentům ze stejné školy/fakulty
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: OSTRAVSKÁ UNIVERZITA V OSTRAVĚ, Pedagogická fakultaOSTRAVSKÁ UNIVERZITA V OSTRAVĚ
Pedagogická fakultaBakalářský studijní program / obor:
Speciální pedagogika / Speciální pedagogika
Práce na příbuzné téma
-
Děti se specifickými poruchami učení a jejich metody učení
Dominika Novotná -
Metody efektivního učení na středních odborných školách
Monika Chladová -
Metody nápravy dětí se specifickými poruchami učení. U žáků na 1. stupni základní školy
Lada Prokopová -
Problematika psychické zátěže a stresu u zrakově postižených osob
Zuzana Trojanová -
Socializace u dospívajících žáků s těžkým zrakovým postižením ubytovaných na internátě střední školy pro zrakově postižené
Tomáš Novák -
Uplatnění zrakově postižených absolventů vysokých škol na trhu práce
Jaromír TICHÝ -
Prostředky speciálně pedagogické podpory zrakově postižených rodičů při přípravě na rodičovství a péči o dítě
Ludmila Sádovská -
Analýza využití pomůcek pedagogiky Marie Montessori ve vyučování žáků s lehkým mentálním postižením
Lenka Mrázková