Arteterapie a artefiletika při práci s dětmi s poruchami emocí a chování – Bc. Jana Mešková
Bc. Jana Mešková
Master's thesis
Arteterapie a artefiletika při práci s dětmi s poruchami emocí a chování
Art-therapy and artefiletics at the issue of the individuals with emotional and behavioural disorders
Abstract:
Práce je zaměřena na využití výtvarné tvorby při práci s jedinci s poruchami emocí a chování. Charakterizuje arteterapii a artefiletiku a nastiňuje shody a rozdíly obou oborů. Empirická část předkládá výtvarné techniky rozdělené do několika částí dle Rámcového vzdělávacího programu a klíčových kompetencí.Abstract:
The work is targeted at the iusse of the individuals with emotional and behavioral disorders. This characterizes art-therapy and artefietics and outlines similarities and differences of both branches.Empirical part advances art methods divided into the several sections according. General educational program
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 22. 4. 2008
Identifier:
https://is.muni.cz/th/v2fg9/
Thesis defence
- Date of defence: 27. 5. 2008
- Supervisor: doc. PhDr. Věra Vojtová, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / field:
Special Education / Special Education
Theses on a related topic
-
Behavioural aspects and neural substrates of neuropsychiatric disorders with emphasis on social cognition
Petra Zemánková -
Analýza motivace osobních asistentů pro práci s jedinci s poruchami autistického spektra
Terezie Kvasničková -
Arteterapeutické techniky pro práci s pocity u jedinců s poruchami chování a emocí
Lucie Hájková -
Analýza podmínek vzdělávání žáka s PAS a s komorbidními poruchami na 2. stupni běžné základní školy
Markéta Krčmářová -
Možnosti intervence u jedince s poruchami chování a opožděným vývojem řeči do MŠ
Andrea Lužíková -
Komunikace s žáky s poruchami chování
Václava Adamčíková -
Role výtvarné tvorby v kompenzaci a reedukaci jedinců s problémy a poruchami chování a emocí
Lucie Hájková -
Postoje předškolních pedagogů k dětem s problémy a poruchami emoci a chování napříč spektrem programů mateřských škol
Veronika Buchtová