Šárka Vanková

Bachelor's thesis

Vliv sociálních sítí na nákupní chování spotřebitele vín ve vazbě na cestovní ruch

The influence of social networks on wine consumer purchasing behaviour in relation to tourism
Abstract:
Většina firem využívá ke své propagaci především online marketing. Výjim-kou není ani tradiční odvětví vinařství. Ta díky sociálním sítím propagují své ori-ginální hodnoty a oslovují tak nové zákazníky. Cílem bakalářské práce je zjistit, zda je pro vinařství vhodné využívat k prezentaci a propagaci sociální sítě. Pro naplně-ní cíle bylo v analytické části využito dotazníkové šetření, ze kterého bylo …more
Abstract:
Nowadays, companies are mainly using online marketing to promote them-selves. The traditional wine industry is no exception. Thanks to social media, win-eries promote their original values and get new customers. The aim of the bache-lor thesis is to find out whether it is appropriate for wineries to use social media for presentation and promotion. In order to achieve this goal, a questionnaire sur …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 7. 5. 2022

Thesis defence

  • Date of defence: 27. 6. 2022
  • Supervisor: doc. Ing. Kateřina Ryglová, Ph.D.
  • Reader: Lukáš Makáň, Ing.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Mendelova univerzita v Brně, Provozně ekonomická fakulta