Kateřina Kelblová

Master's thesis

Využití segmentu inovátorů a early adopters v rámci marketingové strategie

Use of innovator and early adopter segments in a marketing strategy
Abstract:
Cílem této práce je zjistit, zda v České republice existuje významná příležitost využití segmentů inovátor a early adopter v rámci marketingové strategie firem. Důraz je kladen především na využití těchto segmentů v rámci ambasadorských a crowdsourcingových programů. V první kapitole jsou popsány především změny na spotřebitelském trhu vedoucí ke změně role spotřebitele a značky. Dále je zařazena část …more
Abstract:
The purpose of this thesis is to find out whether there is a significant opportunity for the use of innovator and early adopter segments in a marketing strategy, with particular emphasis on ambassador and crowdsourcing programs.Recent changes on the consumer market which lead to changing roles of both consumers and brands are described in the first chapter. This chapter also includes a description …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 4. 5. 2011

Thesis defence

  • Date of defence: 22. 5. 2012
  • Supervisor: Petr Král
  • Reader: Ondřej Tyl

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/30530

Vysoká škola ekonomická v Praze

Master programme / field:
Mezinárodní ekonomické vztahy / Mezinárodní obchod

Theses on a related topic

  • No theses on a related topic available.