Využití segmentu inovátorů a early adopters v rámci marketingové strategie – Kateřina Kelblová
Kateřina Kelblová
Master's thesis
Využití segmentu inovátorů a early adopters v rámci marketingové strategie
Use of innovator and early adopter segments in a marketing strategy
Abstract:
Cílem této práce je zjistit, zda v České republice existuje významná příležitost využití segmentů inovátor a early adopter v rámci marketingové strategie firem. Důraz je kladen především na využití těchto segmentů v rámci ambasadorských a crowdsourcingových programů. V první kapitole jsou popsány především změny na spotřebitelském trhu vedoucí ke změně role spotřebitele a značky. Dále je zařazena část …moreAbstract:
The purpose of this thesis is to find out whether there is a significant opportunity for the use of innovator and early adopter segments in a marketing strategy, with particular emphasis on ambassador and crowdsourcing programs.Recent changes on the consumer market which lead to changing roles of both consumers and brands are described in the first chapter. This chapter also includes a description …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 4. 5. 2011
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/30530
Thesis defence
- Date of defence: 22. 5. 2012
- Supervisor: Petr Král
- Reader: Ondřej Tyl
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/30530
Vysoká škola ekonomická v Praze
Master programme / field:
Mezinárodní ekonomické vztahy / Mezinárodní obchod
Theses on a related topic
-
Web application for managing the Ambassador Program at FI
Barbora Horňáková