Způsoby výuky improvizace pro začínající varhaníky – BcA. Ludmila Macková
BcA. Ludmila Macková
Bachelor's thesis
Způsoby výuky improvizace pro začínající varhaníky
Methods of teaching improvisation for beginning organists
Abstract:
Práce se zabývá způsoby výuky hry improvizace na varhany pro začínající hráče. Popisují tři možné způsoby, jak začít s výukou bez předchozí znalosti improvizace. Celá práce se zabývá otázkou, jestli je nutné vyučovat na základě harmonických pravidel, nebo jen na základě využití hráčovy kreativity. Vychází z poznatků z výuky hry improvizace v České republice a v Nizozemí. Cílem práce je popsání těchto …moreAbstract:
The thesis deals the ways how to teach the improvisation for organ for beginner players. Three possible ways are described, how to start with teaching without any previous knowledge. The whole thesis deals the nessecity of teaching on basic harmonic rule or only on using player´s basic creativity. It is based on knowledge from the lessons of organ imporvisation in the Czech republic and in the Netherlands …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 4. 2014
Identifier:
https://is.jamu.cz/th/ym7al/
Thesis defence
- Date of defence: 17. 6. 2014
- Supervisor: Mgr. Jana Michálková Slimáčková, Ph.D.
- Reader: MgA. David Postránecký
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
MACKOVÁ, Ludmila. \textit{Způsoby výuky improvizace pro začínající varhaníky}. Online. Bachelor's thesis. Brno: Janáček Academy of Music and Performing Arts in Brno, Faculty of Music. 2014. Available from: https://theses.cz/id/3z2e4c/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Janáčkova akademie múzických umění v Brně, Hudební fakultahttps://is.jamu.cz/th/ym7al/
Janáček Academy of Music and Performing Arts in Brno
Faculty of MusicBachelor programme / field:
Art of Music / Organ Playing
Theses on a related topic
-
Hra na varhany ve vybraných základních uměleckých školách okresu Hodonín
Alžběta Plachá -
Interpretace skladeb vybraných českých autorů 19. století na dobové varhany
Adéla Venclová -
Interpretace severoněmecké varhanní hudby 17. století na české barokní varhany
Jiří Kovář -
Serafínské a mefistofelské prvky v hudební mluvě kompozičních cyklů Petra Ebena Faust a Job pro varhany a jejich využití v rámci výuky hudební výchovy a hry na varhany na středních a základních uměleckých školách
Marek GAJDA -
Varhanní učebnice využívané při výuce na moravských základních uměleckých školách
Markéta Prokopovičová -
Alexandre Guilmant – Sonáta d moll pro varhany č. 1 op. 42
Kateřina Filková -
Analýza vybrané tvorby pro sólové varhany skladatelek 19. – 20. století ve Francii
Tatiana Pernetová -
Franz Liszt: Fantazie a fuga na chorál "Ad nos, ad salutarem undam"
Dávid Sedlář