Způsoby výuky improvizace pro začínající varhaníky – BcA. Ludmila Macková
BcA. Ludmila Macková
Bakalářská práce
Způsoby výuky improvizace pro začínající varhaníky
Methods of teaching improvisation for beginning organists
Anotace:
Práce se zabývá způsoby výuky hry improvizace na varhany pro začínající hráče. Popisují tři možné způsoby, jak začít s výukou bez předchozí znalosti improvizace. Celá práce se zabývá otázkou, jestli je nutné vyučovat na základě harmonických pravidel, nebo jen na základě využití hráčovy kreativity. Vychází z poznatků z výuky hry improvizace v České republice a v Nizozemí. Cílem práce je popsání těchto …víceAbstract:
The thesis deals the ways how to teach the improvisation for organ for beginner players. Three possible ways are described, how to start with teaching without any previous knowledge. The whole thesis deals the nessecity of teaching on basic harmonic rule or only on using player´s basic creativity. It is based on knowledge from the lessons of organ imporvisation in the Czech republic and in the Netherlands …více
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 30. 4. 2014
Identifikátor:
https://is.jamu.cz/th/ym7al/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 17. 6. 2014
- Vedoucí: Mgr. Jana Michálková Slimáčková, Ph.D.
- Oponent: MgA. David Postránecký
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Janáčkova akademie múzických umění v Brně, Hudební fakultahttps://is.jamu.cz/th/ym7al/
Janáčkova akademie múzických umění v Brně
Hudební fakultaBakalářský studijní program / obor:
Hudební umění / Hra na varhany
Práce na příbuzné téma
-
Hra na varhany ve vybraných základních uměleckých školách okresu Hodonín
Alžběta Plachá -
Interpretace skladeb vybraných českých autorů 19. století na dobové varhany
Adéla Venclová -
Interpretace severoněmecké varhanní hudby 17. století na české barokní varhany
Jiří Kovář -
Serafínské a mefistofelské prvky v hudební mluvě kompozičních cyklů Petra Ebena Faust a Job pro varhany a jejich využití v rámci výuky hudební výchovy a hry na varhany na středních a základních uměleckých školách
Marek GAJDA -
Varhanní učebnice využívané při výuce na moravských základních uměleckých školách
Markéta Prokopovičová -
Julius Reubke: Sonáta na 94. žalm. Interpretace a mimohudební obsah
Anna Drobílková -
Alexandre Guilmant – Sonáta d moll pro varhany č. 1 op. 42
Kateřina Filková -
Analýza vybrané tvorby pro sólové varhany skladatelek 19. – 20. století ve Francii
Tatiana Pernetová