Maslowova hierarchie potřeb a její využití v segmentaci trhu a tvorbě reklamních sdělení – Ing. Iva Kobrová
Ing. Iva Kobrová
Bachelor's thesis
Maslowova hierarchie potřeb a její využití v segmentaci trhu a tvorbě reklamních sdělení
Maslow's hierarchy of needs and it's improvement in market segmentation and creating advertisment messages
Abstract:
Tato práce je věnována segmentaci trhu a tvorbě reklamních sdělení. Ověřuje spojitost této marketingové aktivity s Maslowovou hierarchií. Je rozčleněna do dvou částí. Shrnuje základní teoretické poznatky počínaje základními pojmy a dále se soustřeďuje na již zmíněnou problematiku segmentace trhu a tvorbu reklamních sdělení. Následně na praktickém příkladu firmy Škoda Auto práce zkoumá, je-li tato teorie …moreAbstract:
This bachelor thesis examines market segmentation and advertisment messages. It attempts at verifying the relation between this marketing aktivity and Maslow´s hierarchy. This bachelor thesis is divided in two parts. It sums up theoretical knowledge, starting with basic concepts then it focuses on the theory of market segmentation and the creation of advertisment messages. Consequently this thesis …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 17. 4. 2009
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/lmo40/
Thesis defence
- Date of defence: 19. 6. 2009
- Supervisor: PaedDr. Emil Hanousek, CSc.
- Reader: PhDr. Miloslav Kafka, CSc.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
KOBROVÁ, Iva. \textit{Maslowova hierarchie potřeb a její využití v~segmentaci trhu a tvorbě reklamních sdělení}. Online. Bachelor's thesis. Praha: University of Finance and Administration. 2009. Available from: https://theses.cz/id/3z6vv1/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Bachelor programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication
Theses on a related topic
-
A Comparative Analysis of Dystopia in the Movie Matrix, Aldous Huxley's Brave New World, and George Orwell's 1984
Jiří Hájek -
Maslowova hierarchie potřeb a její využití v segmentaci trhu a tvorbě reklamních sdělení
Karel Tamme -
Vliv segmentace trhu na tvorbu reklamní kampaně v České republice a na Taiwanu
Karin Tolochová -
Mediaplan reklamní kampaně - sezónní projekt Lázní Poděbrady, a.s.
Jana Janečková -
Segmentace trhu dekorativní kosmetiky
Hana Márová -
Maslowova hierarchie potřeb a její využití v segmentaci trhu a tvorbě reklamních sdělení
Karel Tamme -
Segment trhu LGBT turistů v hlavním městě Praze
Martin Štěpánek -
Uživatelé Facebooku jako cílová skupina reklamní komunikace
Dolejší Dolejší