Ing. Iva Kobrová

Bachelor's thesis

Maslowova hierarchie potřeb a její využití v segmentaci trhu a tvorbě reklamních sdělení

Maslow's hierarchy of needs and it's improvement in market segmentation and creating advertisment messages
Abstract:
Tato práce je věnována segmentaci trhu a tvorbě reklamních sdělení. Ověřuje spojitost této marketingové aktivity s Maslowovou hierarchií. Je rozčleněna do dvou částí. Shrnuje základní teoretické poznatky počínaje základními pojmy a dále se soustřeďuje na již zmíněnou problematiku segmentace trhu a tvorbu reklamních sdělení. Následně na praktickém příkladu firmy Škoda Auto práce zkoumá, je-li tato teorie …more
Abstract:
This bachelor thesis examines market segmentation and advertisment messages. It attempts at verifying the relation between this marketing aktivity and Maslow´s hierarchy. This bachelor thesis is divided in two parts. It sums up theoretical knowledge, starting with basic concepts then it focuses on the theory of market segmentation and the creation of advertisment messages. Consequently this thesis …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 17. 4. 2009

Thesis defence

  • Date of defence: 19. 6. 2009
  • Supervisor: PaedDr. Emil Hanousek, CSc.
  • Reader: PhDr. Miloslav Kafka, CSc.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní