Mgr. Teresa Klingorová, MA

Master's thesis

Affective and Cognitive Factors in the CAMIL

Affective and Cognitive Factors in the CAMIL
Abstract:
Imerzivní virtuální realita (IVR) je stále častěji využívána ve vzdělávání, ačkoliv výzkumníci upozorňují na problém absence jednotného teoretického rámce. Kognitivně-afektivní model imerzivního učení (CAMIL) identifikuje afordance IVR, technologické faktory, které je určují, a vztahy těchto afordancí ke kognitivním a afektivním faktorům ovlivňujícím proces učení. Diplomová práce analyzuje tyto vztahy …more
Abstract:
Immersive virtual reality (IVR) has gained popularity as an educational medium. Yet, researchers frequently cite the lack of a unified theoretical framework as a problem for the field. The Cognitive Affective Model of Immersive Learning (CAMIL) describes the process of learning in IVR by identifying its affordances, their technological antecedents, and their relationships to cognitive and affective …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 6. 12. 2022

Thesis defence

  • Date of defence: 9. 1. 2023
  • Supervisor: RNDr. Michal Černý, Ph.D.
  • Reader: Mgr. Čeněk Šašinka, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakulta

Masaryk University

Faculty of Arts

Master programme / field:
Information and Library Studies / Information and Library Studies

Theses on a related topic