Luxusní zboží a jeho specifika na čínském trhu – Kristýna Poláčková
Kristýna Poláčková
Master's thesis
Luxusní zboží a jeho specifika na čínském trhu
Luxury goods and the specifics on the Chinese market
Abstract:
Diplomová práce se zabývá spotřebou luxusního zboží v Čínské lidové republice. Hlavním cílem této práce je objasnit důvody, které zapříčinily silný rozvoj sektoru luxusního zboží v Číně. Dále se práce zaměřuje na současné trendy, jež se v čínské ekonomice projevují čím dál tím zřetelněji. V úvodních dvou kapitolách byl celé práci poskytnut teoretický základ.Abstract:
The paper deals with the consumption of luxury goods in the People´s Republic of China. The main objective of this work is to clarify the reasons that have caused the strong advancement of the sector of luxury goods in China. Next, the thesis focuses on current trends that have been getting on pace. In the first two chapters the theoretical base for the entire thesis was provided.
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 16. 2. 2015
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/52837
Thesis defence
- Date of defence: 10. 1. 2017
- Supervisor: Zuzana Stuchlíková
- Reader: Martina Jiránková
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/52837
Vysoká škola ekonomická v Praze
Master programme / field:
Mezinárodní ekonomické vztahy / Mezinárodní obchod
Theses on a related topic
-
The Impact of Social Media on Chinese Consumers' Luxury Goods Consumption Behavior
Ruijie Yan -
Consumption of Luxury Goods in India
Muskaan Baksh -
Consumption and Consumers' Behaviour Analysis of Luxury Goods in China
Xiaorui Wang -
Analysis of Chinese Luxury Consumption and Consumer Behavior
Yabing Li -
Co se rozumí pod pojmem prestižní spotřeba v ČR
Dominika Kuncová -
Prestižní spotřeba v postmoderní společnosti. Mezikulturní průzkum v Itálii, Spojených Státech amerických a Rusku
Viktoria Myzgina -
Specifika a trendy ve vývoji čínské spotřeby luxusních statků
Barbora Hopp -
Consumers Behavior in Luxury Fashion Segment
Yekaterina Kalymbekova