Syntaktische Beschreibung der deutschen Werbeslogans auf Online-Plattformen – Ludmila KUBEŠOVÁ
Ludmila KUBEŠOVÁ
Bachelor's thesis
Syntaktische Beschreibung der deutschen Werbeslogans auf Online-Plattformen
Syntactic description of German advertising slogans on online platforms
Abstract:
This bachelor thesis deals with the syntactic description of German advertising slogans on online platforms. The key part of the analysis is the construction of a corpus of advertising slogans based on established linguistic criteria. This is followed by a syntactic description of the slogans that were selected from the corpus. The thesis is divided into a theoretical part and a practical part. In …moreAbstract:
Tato bakalářská práce se zabývá syntaktickým popisem německých reklamních sloganů na online platformách. Stěžejní částí analýzy je sestavení korpusu reklamních sloganů na základě stanovených jazykových kritérií. Následuje syntaktický popis sloganů, které byly vybrány z korpusu. Práce je rozdělena na část teoretickou a část praktickou. V teoretické části jsou vysvětleny hlavní aspekty reklamy, jazyka …more
Language used: German
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 4. 2024
Accessible from:: 31. 12. 2999
Thesis defence
- Supervisor: Ing. Zdeněk Vávra, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
KUBEŠOVÁ, Ludmila. \textit{Syntaktische Beschreibung der deutschen Werbeslogans auf Online-Plattformen}. Online. Bachelor's thesis. Plzeň: University of West Bohemia, Faculty of Arts. 2024. Available from: https://theses.cz/id/3zx8uv/.
The right form of listing the thesis as a source quoted
KUBEŠOVÁ, Ludmila. Syntaktische Beschreibung der deutschen Werbeslogans auf Online-Plattformen. Plzeň, 2024. bakalářská práce (Bc.). ZÁPADOČESKÁ UNIVERZITA V PLZNI. Fakulta filozofická
Full text of thesis
Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: ZÁPADOČESKÁ UNIVERZITA V PLZNI, Fakulta filozofickáVázaný výtisk práce naleznete v Univerzitní knihovně ZČU, více na http://www.knihovna.zcu.cz/kvalifikacni-prace/
University of West Bohemia
Faculty of ArtsBachelor programme / field:
Cizí jazyky pro komerční praxi / Foreign Languages for Business
Theses on a related topic
-
Reklama - její typy a jazykové prostředky
Pavlína Zouharová -
I giochi di parole negli slogan pubblicitari
Lenka Bělašková -
Reklamnyj slogan v russkom i češskom jazyke
Igor Kapitula -
Reklamnyj slogan v russkom i češskom jazyke
Igor Kapitula