Analýza marketingové strategie firmy Starbucks na českém a zahraničním trhu – Bao Linh Truong
Bao Linh Truong
Bachelor's thesis
Analýza marketingové strategie firmy Starbucks na českém a zahraničním trhu
Analysis of Starbucks' marketing strategy on the Czech and foreign market
Abstract:
Cílem této bakalářské práce je zhodnotit marketingovou strategii světově známé americké společnosti Starbucks na českém a zahraničním trhu a navrhnout pro ni možná vylepšení. K dosažení cíle je provedené dotazníkové šetření, z nějž se zanalyzují výsledky průzkumu, které určí, jak čeští zákazníci vnímají marketingovou strategii Starbucks. Na základě výsledku jsou poté představeny doporučení pro firmu …moreAbstract:
The aim of this bachelor‘s thesis is to evaluate the marketing strategy of worldwide known american company Starbucks on the czech and foreign market and to suggest possible improvements. To reach the goal, the questionnaire survey is conducted from which the results are going to be analyzed to determine the perception of czech customers on Starbucks‘ marketing strategy. Based on the results, the recommendations …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 18. 6. 2019
Identifier:
https://vskp.vse.cz/eid/82795
Thesis defence
- Date of defence: 8. 6. 2021
- Supervisor: Radek Čajka
- Reader: Přemysl Průša
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttps://vskp.vse.cz/eid/82795
Vysoká škola ekonomická v Praze
Bachelor programme / field:
Mezinárodní ekonomické vztahy / Mezinárodní obchod
Theses on a related topic
-
DIGITIZATION AS THE KEY TO SUCCESS IN COMMERCIAL COMMUNICATION OF LUXURY FASHION BRANDS
Sofia Kornas -
Signmaking as a part of commercial communication
Tomáš Hejda -
Marketingová komunikácia komerčnej banky
Martina Vrbenská -
Interní komunikace jako součást komunikační strategie Národní galerie
Eliška Menclová -
Marketingová strategie společnosti Wolt a návrh na její vylepšení
Olivia Madi -
Vyhodnocení produktové strategie Komerční banky a.s.
Jitka Koubová -
Hodnocení marketingové strategie společnosti damejidlo.cz s.r.o.
Tereza Vašátková -
Marketingové komunikace společnosti Bonami
Lucie Budská