Bc. Zuzana HAIFLEROVÁ

Master's thesis

Tvorba jako dvojdimenzionální předpoklad výuky výtvarné výchovy

Creating as a two-dimensional assumption of art education
Abstract:
Předmětem diplomové práce je reflexe duality kompetenčních modů: učitele tvůrce výtvarného vyjádření a učitele tvůrce zadání učební úlohy. Autorka zrealizuje tři vlastní výtvarná díla. V průběhu procesu tvorby a po ní zpracuje myšlenková východiska, inspirační podněty, techniku tvorby, proces realizace, reflexi v akci a po akci zaměřenou na problematiku samotné tvorby. Na autorský projekt naváže obsahovou …more
Abstract:
The subject of the thesis is a reflection of the duality of competency modes: the teacher as an artist and a teacher as a creator of the task. The author realizes three artworks. In the process of creation and after it, the author compiles the though out point, inspiration sources, technique, the reflection of the process based on the problematics of the creation. The author´s project is followed by …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 6. 2017
Accessible from:: 31. 12. 2999

Thesis defence

  • Supervisor: Mgr. Jindřich Lukavský, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

HAIFLEROVÁ, Zuzana. Tvorba jako dvojdimenzionální předpoklad výuky výtvarné výchovy. Plzeň, 2017. diplomová práce (Mgr.). ZÁPADOČESKÁ UNIVERZITA V PLZNI. Fakulta pedagogická

Full text of thesis

Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: ZÁPADOČESKÁ UNIVERZITA V PLZNI, Fakulta pedagogická
Vázaný výtisk práce naleznete v Univerzitní knihovně ZČU, více na http://www.knihovna.zcu.cz/kvalifikacni-prace/