Michal Rulíšek

Bakalářská práce

Příčiny destrukce pístu automobilového motoru

Causes of destruction of a car engine piston
Anotace:
Tato práce se věnuje příčinám destrukce pístu spalovacího motoru automobilu, který je vyroben ze siluminu. Silumin je slévárenská slitina hliníku s křemíkem. Z provedené analýzy mikrostruktury lze předpokládat, že materiál pístu je nadeutektická slitina Al-Si, která je běžná pro výrobu pístů spalovacích motorů. Místo porušení pístu bylo v oblasti pístních kroužků, kde došlo k odlomení části materiálu …více
Abstract:
This bachelor thesis deals with causes of destruction of the piston of a combustion engine of a car that is made of silumin. Silumin is cast aluminium alloy with silicon. From the microstructure analysis, it can be assumed that the piston material is an hypereutectic Al-Si alloy which is common for the production of piston combustion engines. Instead of a piston failure, there was a piston ring area …více
 
 
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 17. 5. 2017

Obhajoba závěrečné práce

  • Obhajoba proběhla 8. 6. 2017
  • Vedoucí: Martin Kraus
  • Oponent: Adéla Podepřelová

Citační záznam

Plný text práce

Právo: Plné texty vysokoškolských kvalifikačních prací obhájených na Vysoké škole báňské - Technické univerzitě Ostrava jsou uloženy v repozitáři DSpace. Přístup k plným textům mají všichni uživatelé bez omezení. Přístup je omezen pouze ve výjimečných případech, zpravidla z důvodu ochrany duševního vlastnictví. Nepřístupné práce jsou označeny jako closedAccess nebo embargoedAccess. Tištěné verze prácí jsou uloženy v Ústřední knihovně VŠB-TUO a jsou prezenčně přístupné ve studovně diplomových prací. Další nakládání s prací (kopírování, opisy, MVS) se řídí Knihovní a výpůjčním řádem Ústřední knihovny VŠB-TUO.

Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: VŠB - Technická univerzita Ostrava