Bc. Veronika TUREČKOVÁ

Master's thesis

Parenteze, její funkce a frekvence v komunikátech současné publicistiky

Parenthesis, its function and frequency in means of communication of present journalism
Abstract:
Práce je členěna do osmi kapitol, z nichž první dvě se zabývají problematikou vymezením vsuvek z pohledu české odborné literatury. Třetí kapitola představuje naše kritéria zkoumání, tj. parenteze z hlediska jejich kontrukce a formy, obsahovou náplň parentezí, jejich umístění a grafické vymezení. Dále je věnována pozornost samostatné analytické činnosti, tedy třídění nalezených parentezí v českém denním …more
Abstract:
This work is divided into eight chapters, from which the first two chapters were defining the concept of insertions from the perspective of Czech literature. The third chapter defines the criteria for examination - parenthesis in terms of their constructions and forms, the content of parenthesis, their location and graphical definition. Further attention is focused on analytical activities, which is …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 6. 2016
Accessible from:: 31. 12. 2999

Thesis defence

  • Supervisor: PhDr. Jana Vaňková

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

TUREČKOVÁ, Veronika. Parenteze, její funkce a frekvence v komunikátech současné publicistiky. Plzeň, 2016. diplomová práce (Mgr.). ZÁPADOČESKÁ UNIVERZITA V PLZNI. Fakulta pedagogická

Full text of thesis

Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: ZÁPADOČESKÁ UNIVERZITA V PLZNI, Fakulta pedagogická
Vázaný výtisk práce naleznete v Univerzitní knihovně ZČU, více na http://www.knihovna.zcu.cz/kvalifikacni-prace/

University of West Bohemia

Faculty of Education

Master programme / field:
Teacher Training for Basic Schools / ČJ-Dě

Theses on a related topic

  • No theses on a related topic available.