Bc. Barbora Slavíková
Master's thesis
Hodnocení image pomocí Eye Tracking
Image Assessment by using Eye Tracking
Abstract:
Diplomová práce se zabývá hodnocením image, a to s využitím neuromarketingové metody Eye Tracking. V teoretické části se práce věnuje nejprve vysvětlení neuromarketingu a více do detailu popisuje metodu měření oční kamerou. Dále pokračuje popisem brand managementu a psychologie spotřebitele. Významnou část tvoří kapitola zabývající se grafickým designem v reklamě. Stěžejním cílem práce bylo vytvořit …moreAbstract:
Diploma thesis deals with the evaluation of the image with using neuromarketing method Eye Tracking. At first, the theoretical part is trying to explain neuromarketing approaches and than it describes the Eye Tracking method in more detail. The thesis continues with the description of brand management and consumer psychology. The next important part of the thesis is a chapter of graphic design in advertisement …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 26. 4. 2019
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/tnbxb/
Thesis defence
- Date of defence: 21. 6. 2019
- Supervisor: Ing. Pavel Rosenlacher
- Reader: PhDr. Miroslav Komárek, CSc.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Master programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication
Theses on a related topic
-
Brand management z pohledu neuromarketingu
Jana Hrušková -
Design piktogramů upozorňujících na sluchové postižení
Robert Konečný -
Motion design začínající společnosti
Pavlína Bělecká -
Changing graphics design of MS SharePoint
David Řehák -
Interoperable Process Design Kit a jeho automatizované generování
Jakub Fusek -
Eye tracking v podnikové prodejně firmy Váhala a spol. s r.o.
Tomáš Denk -
Experimentální eye-tracking analýza vybraných vizuálních prvků společnosti Alensa, s.r.o.
Eva Kupcová -
Neuromarketing v České republice
Kateřina Lazarčíková