Faktory ovlivňující volbu učitelské profese a self-efficacy začínajících učitelů – Bc. Eliška Marková
Bc. Eliška Marková
Bachelor's thesis
Faktory ovlivňující volbu učitelské profese a self-efficacy začínajících učitelů
Factors influencing the choice of becoming a teacher and self-efficacy among beginning teachers
Abstract:
Bakalářská práce se věnuje faktorům, které vedly začínající učitele k volbě právě této profese a dále učitelské self-efficacy cílové skupiny – začínajících učitelů. Výzkumné šetření bylo realizováno dotazníkovou metodou za využití škál FIT-Choice scale a Škála učitelské self-efficacy. Výzkumný soubor tvořilo 142 učitelů s nejvýše pětiletou pedagogickou praxí. Ukázalo se, že motivace k volbě učitelské …moreAbstract:
This bachelor thesis focuses on factors that led beginning teachers to choose this particular career and on the teacher self-efficacy among beginning teachers. The research was carried out by questionnaire method using the FIT-Choice scale and the Teacher Self-efficacy Scale. 142 novice teachers with no more than five years of previous teaching experience participated in the study. The main motivation …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 5. 5. 2023
Identifier:
https://is.muni.cz/th/nt4du/
Thesis defence
- Date of defence: 13. 6. 2023
- Supervisor: PhDr. Zdenka Stránská, Ph.D.
- Reader: PhDr. Zuzana Slováčková, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsBachelor programme / field:
Psychology / Psychology
Theses on a related topic
-
Souvislosti mezi osobnostními rysy, učitelskou self-efficacy a syndromem vyhoření u učitelů základních škol
Jakub Větříšek -
Souvislost mezi self-efficacy a syndromem vyhoření u učitelů základních škol
Aneta Augustinová -
Self-efficacy studentů učitelství matematiky a jejich úspěšnost ve studiu
Kateřina MANNLOVÁ -
Začínající učitel na střední škole: Kdy se učitel začne cítit učitelem?
Jana Nevtípilová -
Učitel výchovy k občanství na 2. stupni ZŠ a nižším stupni gymnázia jako třídní učitel
Lucie LOSOVÁ -
Videoreflexe jako součást profesní přípravy budoucích učitelů v programu Učitel naživo
Ivo Rozmahel -
Učitel i influencer? Jak učitelé prezentují svou profesi a vlastní identitu na sociální síti TikTok
Klára Tomková -
Segmentace cílové skupiny učitel/ka mateřské školy a učitel/ka základní školy jako východisko pro obsahový marketing
Kateřina HRBKOVÁ