Faktory ovlivňující volbu učitelské profese a self-efficacy začínajících učitelů – Bc. Eliška Marková
Bc. Eliška Marková
Bakalářská práce
Faktory ovlivňující volbu učitelské profese a self-efficacy začínajících učitelů
Factors influencing the choice of becoming a teacher and self-efficacy among beginning teachers
Anotace:
Bakalářská práce se věnuje faktorům, které vedly začínající učitele k volbě právě této profese a dále učitelské self-efficacy cílové skupiny – začínajících učitelů. Výzkumné šetření bylo realizováno dotazníkovou metodou za využití škál FIT-Choice scale a Škála učitelské self-efficacy. Výzkumný soubor tvořilo 142 učitelů s nejvýše pětiletou pedagogickou praxí. Ukázalo se, že motivace k volbě učitelské …víceAbstract:
This bachelor thesis focuses on factors that led beginning teachers to choose this particular career and on the teacher self-efficacy among beginning teachers. The research was carried out by questionnaire method using the FIT-Choice scale and the Teacher Self-efficacy Scale. 142 novice teachers with no more than five years of previous teaching experience participated in the study. The main motivation …více
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 5. 5. 2023
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/nt4du/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 13. 6. 2023
- Vedoucí: PhDr. Zdenka Stránská, Ph.D.
- Oponent: PhDr. Zuzana Slováčková, Ph.D.
Citační záznam
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasarykova univerzita
Filozofická fakultaBakalářský studijní program / obor:
Psychologie / Psychologie
Práce na příbuzné téma
-
Souvislosti mezi osobnostními rysy, učitelskou self-efficacy a syndromem vyhoření u učitelů základních škol
Jakub Větříšek -
Souvislost mezi self-efficacy a syndromem vyhoření u učitelů základních škol
Aneta Augustinová -
Self-efficacy studentů učitelství matematiky a jejich úspěšnost ve studiu
Kateřina MANNLOVÁ -
Začínající učitel na střední škole: Kdy se učitel začne cítit učitelem?
Jana Nevtípilová -
Učitel výchovy k občanství na 2. stupni ZŠ a nižším stupni gymnázia jako třídní učitel
Lucie LOSOVÁ -
Videoreflexe jako součást profesní přípravy budoucích učitelů v programu Učitel naživo
Ivo Rozmahel -
Učitel i influencer? Jak učitelé prezentují svou profesi a vlastní identitu na sociální síti TikTok
Klára Tomková -
Segmentace cílové skupiny učitel/ka mateřské školy a učitel/ka základní školy jako východisko pro obsahový marketing
Kateřina HRBKOVÁ