Základní principy osvětlování ve filmové tvorbě – Tomáš Pavelek
Tomáš Pavelek
Bachelor's thesis
Základní principy osvětlování ve filmové tvorbě
Light sources and their use in cinematography practice
Abstract:
Tato práce, přibližná žánru manuálu s reflexí problému, se zaměřuje na úlohu světla ve filmové tvorbě jakožto základního nosného prvku jeho atmosféry. Uvádím příklady některých pojmů, kterýma se v práci zabývám: světelný poměr, světlo jako zdroj stínů, charakter světla, světelná perspektiva, teplota chromatičnosti, odraznost, pleťovka, osvětlování v klasické a digitální kinematografii. Zabývám se zde …moreAbstract:
This thesis is written in the genre of manual with reflection of a problem and focuses on the importance of light as one of the main aspects of filmmaking and as a main tool for creation of an atmosphere. That are examples of the key expressions, which are used and described in the text: light ratio, light as a source of shadow, characteristic of the light, light perspective, color temperature, reflectance …moreKeywords
filmová technikaKeywords
filmová technologieKeywords
světlo ve filmuKeywords
práce kameramanaKeywords
osvětlovací technikaKeywords
filmová tvorba
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 1. 9. 2014
Identifier:
http://hdl.handle.net/10318/8608
Thesis defence
- Date of defence: 12. 9. 2014
- Supervisor: Josef ŠPELDA
- Reader: Jiří MACÁK
Citation record
Full text of thesis
Accessibility: Autor udělil v licenci souhlas s: b) bezúplatným rozšiřováním originálu Školního díla nebo jeho rozmnoženin pořízených podle písm. a) In the license agreement the author has granted the following: b) by disseminating the original of the University Work free of charge or copying it as described in a) hereof
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- Soubory jsou od 12. 2. 2016 dostupné: autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty, autentizovaným studentům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta. KnihovnaAkademie múzických umění v Praze
Filmová a televizní fakultaBachelor programme / field:
Filmové, televizní a fotografické umění a nová média / Kamera
Theses on a related topic
-
Použití LED světelných zdrojů ve filmové a televizní osvětlovací technice
Marek Brožek -
Klasická prezentace filmového díla versus aktuální možné zobrazovací techniky z hlediska profese kameramana
Miloslav Pecháček -
Úloha kameramana v moderním loutkovém animovaném filmu
Ondřej Nedvěd -
Úloha kameramana v hraném filmu
Daniel Adam -
Kameraman a objektiv
Jan Skriečka -
Světlo jako dramatický výrazový prostředek kinematografického obrazu
Tomáš Pavelek -
Sven Nykvist a jeho práce se světlem
Edita Kainrathová -
Brno ve filmu - možnosti a uplatnění města ve filmovém průmyslu
Tereza Luzarová