Jan Amos Komenský ve středoškolských učebnicích literatury – Eva KUPČOVÁ
Eva KUPČOVÁ
Diplomová práce
Jan Amos Komenský ve středoškolských učebnicích literatury
John Amos Comenius in secondary school literature textbooks
Anotace:
Diplomová práce se věnuje pohledu na Jana Amose Komenského ve středoškolských učebnicích literatury od dob první republiky až po normalizaci. Předmětem teoretické části práce je reflexe vnímání Komenského v jednotlivých epochách, praktická část se věnuje vlastní analýze středoškolských učebnic. Ve zkoumaných publikacích se zaměřuji na zvýrazňované momenty z jeho života, preferované spisy, zdůrazňované …víceAbstract:
This mater´s thesis deals with the portrayal of John Amos Comenius in high school textbooks from the time period beginning during the times of First Czechoslovak Republic and ending in the era of "Normalisation". In theoretical part, the author reflects perception of Comenius in examined periods, practical part presents author´s analysis of highschool textbooks. While examining particular textbooks …více
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 15. 6. 2020
Zveřejnit od: 31. 12. 2999
Obhajoba závěrečné práce
- Vedoucí: prof. Mgr. Jan Malura, Ph.D.
Citační záznam
Jak správně citovat práci
KUPČOVÁ, Eva. Jan Amos Komenský ve středoškolských učebnicích literatury. Ostrava, 2020. diplomová práce (Mgr.). OSTRAVSKÁ UNIVERZITA. Filozofická fakulta
Plný text práce
Právo: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- Soubory jsou nedostupné.
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: OSTRAVSKÁ UNIVERZITA, Filozofická fakultaOSTRAVSKÁ UNIVERZITA
Filozofická fakultaMagisterský studijní program / obor:
Učitelství pro střední školy / Učitelství českého jazyka a literatury pro SŠ - Učitelství historie pro SŠ
Práce na příbuzné téma
-
Středoškolská výuka literatury pohledem teorie literatury
Blažková Blažková -
Analýza vybraných učebnic české literatury se zaměřením na období českého a světového realismu.
Karla Červená -
Jan Neruda jako učivo českého jazyka a literatury na středních školách s maturitou
Tereza Vlachová -
Obraz dějin české literatury 19. století v středoškolských učebnicích literatury
Lenka JAMNICKÁ -
Proměny literárního kánonu v českých učebnicích literatury
Terezie ŠTAMBEROVÁ -
Jan Amos Komenský a jeho význam pro výchovu
Helena Zajacová -
Jan Amos Komenský a jeho význam pro výchovu
Marie Skopalová -
Problematika světla v kultuře sedmnáctého století: Jan Amos Komenský a síť českých vzdělanců
Jan SKOPAL