The effects of first- and third-person perspectives on moral consideration in the professional world. – Nikola Poláková
Nikola Poláková
Bachelor's thesis
The effects of first- and third-person perspectives on moral consideration in the professional world.
Vplyv perspektív prvej a tretej osoby na morálne úvahy v profesionálnom svete.
Abstract:
Sociální shoda je obecně chápána jako fenomén, která zahrnuje změny v chování pod nátlakem vrstevníků. Máme tendence souhlasit s ostatními s cílem zůstat členem skupiny. Tlak členů skupiny nás mnohonásobně nutí zapadat právě do této skupiny, abychom mohli dohlížet na zjevná fakta a často tak překročit své morální hodnoty. Na základě experimentu Šalamouna Ascha, kde použil různé motody k testování …moreAbstract:
Social conformity is generally understood as a phenomenon that involves behavioural changes under peer pressure. We tend to agree with others with the goal of becomming and remaining a part of the group. By trying to fit in, the pressure of the group members will many times force us to oversee obvious facts and often cross our own moral boundaries. Based on the experiment of Solomon Asch, where he …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 10. 5. 2019
Thesis defence
- Supervisor: Mgr. David William Mac Gillavry, Ph.D.
- Reader: Jitka Sládková, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
POLÁKOVÁ, Nikola. \textit{The effects of first- and third-person perspectives on moral consideration in the professional world.}. Online. Bachelor's thesis. Praha: Vysoká škola NEWTON, a.s., NEWTON College a.s. 2019. Available from: https://theses.cz/id/47j2rh/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: NEWTON College a.s., NEWTON College a.s.NEWTON College a.s.
NEWTON College a.s.Bachelor programme / field:
Economics and Management / Global Business and Management
Theses on a related topic
-
Proměna vybraných aspektů skupinové práce s ohledem na cíl skupinové práce
Veronika Babyrádová -
Focus Group v marketingovém výzkumu
Karolína Lapáčková