Analýza a hodnocení otázek a úkolů, uvedených v učebnici přírodopisu pro 6. ročník ZŠ. – Bc. Barbora Mičková
Bc. Barbora Mičková
Master's thesis
Analýza a hodnocení otázek a úkolů, uvedených v učebnici přírodopisu pro 6. ročník ZŠ.
Analysis and Assessment of questions and tasks presented in the coursebook of Science for the 6th form of the Basic School.
Abstract:
Předkládaná diplomová práce se zabývá rozborem a taxonomií otevřených a uzavřených otázek a učebních úloh v učebnici přírodopisu pro základní školy. Hlavním cílem práce je analyzovat stavbu a vhodnost otázek a učebních úloh do výuky a následně rozřešit o jaký typ úlohy se jedná na základě taxonomického klíče D. Tollingerové.Abstract:
The thesis aims at analysis and taxonomy of both open and closed questions and tasks in the textbook of Science for basic schools. The main objective of the thesis is to analyse construction and convenience of the questions and tasks for the purpose of teaching and consequently find out about the type of the tasks following the taxonomic key by D. Tollingerová.
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 29. 4. 2010
Identifier:
https://is.muni.cz/th/l85zi/
Thesis defence
- Date of defence: 24. 5. 2010
- Supervisor: prof. PhDr. Oldřich Šimoník, CSc.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
MIČKOVÁ, Barbora. \textit{Analýza a hodnocení otázek a úkolů, uvedených v učebnici přírodopisu pro 6. ročník ZŠ.}. Online. Master's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Education. 2010. Available from: https://theses.cz/id/47we0o/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / field:
Teacher Training for Primary and Lower Secondary Schools / Učitelství chemie pro základní školy
Theses on a related topic
-
Komparativní studie učebních plánů a osnov základní školy pro žáky se sluchovým postižením a běžné základní školy a oblast přírodopisu
Hana CHVALOVÁ -
Návrh a výroba trvalých preparátů a jejich využití ve výuce přírodopisu na základní škole
Daniela Handlířová -
Didaktické hry jako aktivizující metody v hodinách přírodopisu na základní škole
Jana Petrová -
Škola-bezpečné místo pro žáka a učitele (bezpečnostní audit školy)
Michaela Schnirchová -
Chovy vybraného hmyzu a jejich využití ve výuce přírodopisu na 2. stupni základní školy
Gabriela Čížová -
Přírodopis jako námět do hodin výtvarné výchovy na 2. stupni základní školy
Natálie Dejlová -
3D model neuronu a nervové synapse pro využití do výuky přírodopisu na 2. stupni základní školy
Kristýna Benešová