Exportní strategie 2012 - 2020 a její vliv na konkurenceschopnost ČR – David Kursa
David Kursa
Bachelor's thesis
Exportní strategie 2012 - 2020 a její vliv na konkurenceschopnost ČR
Export strategy 2012-2020 and its impact on the competitiveness of Czech Republic
Abstract:
Hlavním cílem této práce je analyzovat možný vliv nové Exportní strategie na konkurenceschopnost České republiky. Systém podpory exportu je dnes velice rozsáhlý a nová Exportní strategie má za cíl udělat jej více efektivním, aby mohl řešit největší problémy českého exportu a pomohl i ke zlepšení konkurenceschopnosti. Práce se soustředí na charakteristiku současného systému a opatření, která jsou součástí …moreAbstract:
The main goal of this thesis is to analyze the possible impact of new Export strategy on the competitiveness of Czech Republic. The system of export support is nowadays very large and new Export strategy aims to make it more efficient in order to solve the biggest problems of czech exports and also help to improve competitiveness. The thesis focuses on the characteristics of the current system and …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 21. 9. 2011
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/30386
Thesis defence
- Date of defence: 10. 5. 2012
- Supervisor: Ludmila Štěrbová
- Reader: Ilya Bolotov
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/30386
Vysoká škola ekonomická v Praze
Bachelor programme / field:
Mezinárodní ekonomické vztahy / Mezinárodní obchod
Theses on a related topic
-
Proposal for an international Marketing Strategy for a Selected Company
Tomáš Veselý -
Business strategy for a company entering foreign markets
Zhanara Osmonova -
Market Entry Strategy for Mixit s.r.o. for Germany
Zuzana Bojnanská -
International marketing strategy of Faculty of Economics and Administration, Masaryk University
Daria Borovko -
Level of Competitiveness of the Czech Republic and the Russian Federation in the World Economy
Iana Kuznetsova -
Cultural Dimensions of Czech Republic and Argentina, to foster Competitiveness
Mariela Farhi-Zimmerman -
Trend of Globalization - Competitiveness of the Czech Republic in International Comparison
Dominika Šťastná -
The possibilities of increasing the competitiveness of Czech enterprises through financing from EU funds
Tereza Stloukalová