Využití konceptu Snoezelen jako prostředku k podpoře edukace na základní škole speciální – Bc. Jana Dítětová
Bc. Jana Dítětová
Master's thesis
Využití konceptu Snoezelen jako prostředku k podpoře edukace na základní škole speciální
The use of the Snoezelen concept as a means to promote education in special elementary school
Abstract:
Diplomová práce se zabývá problematikou využití konceptu Snoezelen jako prostředku k podpoře edukace na základní škole speciální. Popisuje vzdělávání žáků s těžkým mentálním postižením, cíle, prostředky a metody, které jsou při vzdělávání těchto žáků využívány. Dále popisuje využívání konceptu Snoezelen a podpůrných terapií v základní škole speciální. Záměrem této práce je získání nových poznatků v …moreAbstract:
This diploma thesis deals with the use of the Snoezelen concept as a means to promote education in special elementary school. This thesis describes the education of students with mental disabilities, objectives, means and methods that are in the education of these students used. Thesis also describes the using of the Snoezelen concept and supportive therapy in special elementary school. The intention …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 31. 3. 2016
Identifier:
https://is.muni.cz/th/mqjo2/
Thesis defence
- Date of defence: 2. 5. 2016
- Supervisor: PhDr. Mgr. Soňa Chaloupková, Ph.D.
- Reader: doc. PhDr. Mgr. Jarmila Pipeková, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
DÍTĚTOVÁ, Jana. \textit{Využití konceptu Snoezelen jako prostředku k podpoře edukace na základní škole speciální} Online. Master's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Education. 2016. Available from: https://theses.cz/id/481a2d/. [cit. 2024-03-28].
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / field:
Special Education / Special Education for Teachers
Theses on a related topic
-
Inclusion and Individual Education Plan from English Teachers’ Perspective
Anna Laslettová -
Rozvoj a vzdělávání: individuální vzdělávací plán zaměstnance
Van Nam Tran -
Individuální vzdělávací plán a jeho využití v praxi
Dominika NOVOTNÁ -
Individuální vzdělávací plán žáka integrovaného pro speciální vzdělávací potřeby
Jana Novotná -
„Individuální vzdělávací plán pro děti předškolního věku s narušenou komunikační schopností a jeho realizace.“
Miluše Rentová -
Individuální vzdělávací plán pro výuku anglického jazyka žáků s dyslexií
Anna Laslettová -
Hipoterapie jako podpúrná terapie pro osoby s mentální retardací a její vliv na psychosociální vývoj jedince
Zuzana KYSELICOVÁ -
Možnosti využití metody Snoezelen při vzdělávání žáků s těžkým postižením a souběžným postižením více vadami.
Barbora Zedková